Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

Jest jeden rodzaj sztuki,który wszyscy trawią bez sprzeciwu: sztuka kulinarna.

wtorek, 17 kwietnia 2012

Warstwowa sałatka warzywna


Składniki:

puszka groszku konserwowego
2 małe selery
duży słoik majonezu
mały jogurt
kilka liści czosnku niedźwiedziego (można pominąć)
5 średnich ogórków konserwowych 
6 jajek
1 duży por (zielona część)
2 średnie jabłka
20 dag żółtego sera
szczypiorek
pieprz


Seler i jajka gotujemy i następnie kroimy w drobną kostkę. Por kroimy drobno i posypujemy solą żeby zmiękł. Jabłka obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Majonez mieszamy z jogurtem. Ser ścieramy na tarce. Żółtka od jajek także ścieramy na tarce. Szczypiorek drobno kroimy. Ogórki konserwowe kroimy drobno w kostkę i odsączamy z wody. Czosnek niedźwiedzi drobno kroimy. 

Wszystkie składniki warstwowo układamy w salaterce. Kolejno:
groszek, seler, polewamy majonezem z jogurtem, czosnek niedźwiedzi, potem dodajemy ogórki, białka od jajek, por, polewamy majonezem z jogurtem, pieprzymy, jabłka, ser, żółtka i na koniec szczypiorek. 


5 komentarzy:

  1. Uwielbiam sałatki warstwowe właśnie za to, że pięknie prezentują się na stole. Twoja wygląda również przepysznie:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. oryginalnie przepis wyglądał tak, że wszystkie składniki były wymeiszane z majonezem. ja postanowiłam wykorzystać fajne naczynie :) jedyny bład zrobiłam, że dodałam za duzo majonezu przy brzegu miski, majonez sie rozlał i nie widać wszystkich warstw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada pieknie i smacznie,ale nie moge przekonac sie do warstwowych salatek,dlatego chetnie bym ja wymieszala:)Ale skladniki ,az sie prosza,zeby ja kiedys zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też zaraz po nałożeniu an talerz od razu mieszam składniki :)

      Usuń
  4. Anonimowy4/26/2014

    Zrobilam ta salatke i wszystkim smakowala a towarzystwo zaliczam do wybrednych :-)

    OdpowiedzUsuń